×

fête nationale du québec meaning in English

saint-jean-baptiste day

Examples

  1. Special events, such as the musical show on the Quebec national holiday, regularly attract over one hundred thousand people.
    Les événements spéciaux, par exemple le spectacle soulignant la fête nationale du Québec, attirent facilement plus de 100 000 personnes.
  2. Since 1984, the MNQ is responsible for coordinating the festivities for Quebec's national holiday on June 24.
    Depuis 1984, le MNQ est responsable de la coordination des activités de la Fête nationale du Québec au nom du gouvernement du Québec.
  3. In 1922, June 24 became a public holiday in Quebec, and since 1977 it has been the national holiday.
    En 1922, le 24 juin est devenu un jour férié au Québec et c'est, depuis 1977, le jour de la Fête nationale du Québec.
  4. In 1984, the SSJB's 150th anniversary, the government of Quebec entrusted the MNQ with the responsibility of coordinating Quebec's national holiday festivities.
    En 1984, année du 150e anniversaire de la SSJB, le gouvernement du Québec confie au MNQ la coordination des festivités de la Fête nationale du Québec.
  5. Several festivals are held here including the Fête du Lac des Nations, the Carnaval de Sherbooke, the festivities for the Fête Nationale and Canada Day.
    Le parc est aussi l’hôte de la populaire Fête du lac des Nations, du Carnaval de Sherbrooke, ainsi que de la Fête nationale du Québec et de la fête du Canada.
More:   Next

Related Words

  1. fête nationale du laos
  2. fête nationale du luxembourg
  3. fête nationale du vaudou
  4. fête nationale espagnole
PC Version

Copyright © 2018 WordTech Co.